4 apr. 2017

Ljuset

Känner mig piggare när jag kommer hem på kvällarna eftersom det är ljust ute länge. Jag tror jag har hittat ett sätt att hålla jobbet på lagom nivå på ett psykiskt plan. Det är fortfarande mycket att göra men jag hanterar tankar kring det annorlunda samt gränsar av, tar hjälp och delegerar. Jag ger mig aldrig när det är något jag brinner för som känns viktigt. Jag skojade med en nygammal kollega om att vi är som två kackerlackor hon och jag. Vi fanns långt före alla andra och när atombomben briserar och allt annat förändras kommer vi fortfarande finnas kvar och gneta på i samma hjulspår.
Känns skönt att vissa saker aldrig förändras när allting annat snurrar så fort.

Annars så snurrar det på ganska bra även hemma. Nu har fotbollssäsongen dragit igång och man får se fram emot att stå och frysa vid sidan av planen ett tag framöver. Saga kämpar på och det ska bli kul att följa dem även denna sommar. 

Inga kommentarer: