25 maj 2017

Stugan!

För att Rikard skulle få sova ifred efter nattjobb så tog jag med mig kombattanterna och åkte till stugan imorse. Det var rätt beslut för vi hade sol och värme nästan hela dagen.
 
Att få sitta ute utan ljud från grannar bilar och annat är så skönt ibland.

 
De här små hade överlevt under vintern utan angrepp av skadedjur.

Utamanare ett och utmanare två i en tilltvingad matchpaus där de genast började gnälla över att det var för ljust för att titta på iPad. Men all tid där de inte går en rond är bra tid så jag ignorerade gnället.

 
Saga gjorde köttbullssmet och stekte egna köttbullar idag. Det tar sig sa Bill till Bull. Snart kanske mamman inte behöver laga någon mat alls om de får ett intresse själva. Då kan jag bli supervisor vilket är en titel som passar jag bra, allafall i matsammanhang.

Mamma hon städade och städade och sedan bar vi tillbaka alla möblerna. Nu ångrar jag att jag inte tog en bild när allt är städat och på plats i uterummet för det blev så fint och somrigt. Snart får vi njuta av allt detta för nu närmar sig semestern äntligen! Imorgon blir vi hemma för då ska jag bort en tur på kvällningen.

Inga kommentarer: