26 maj 2017

Ledigheten fortsätter

Idag vaknade jag klockan 08 alldeles av mig själv. Är jag gammal nu? Varför sover jag inte lika länge som jag gjorde även om jag kan? Nä, så klockan 08 kände jag mig utsövd och gick upp och mötte Rikard i dörren. Han kom hem efter nattjobb och så ganska så mycket piggare och fräschare ut än vad jag gjorde. Så då bytte vi, han la sig för att sova och jag satte på kaffe och började fundera över hur jag skulle kunna hålla huset tyst några timmar så att han kan få sova utan störande moment. Lättare sagt än gjort...
Hittills har jag av avvärjt två dörrplinganden och en högljudd lek utanför fönstret där han sover men jag har också missat ett dörrpling och två vändor klampande över trallen som leder fram till vår dörr. Det låter lite som en åskoväder ungefär om ni kan sätta er in i ljudet.

 Bildresultat för bild på oljud
Jag har varit så glad åt nattpassen som Rikard har haft när det är vanlig vecka och vi alla är på jobb och skola eftersom vi då är hemma på kvällstid allihop och det underlättar logistiken. Men när de infaller när vi är lediga då är det lite knivigare. Igår kunde vi vara i stugan och satte en lapp på dörren att ingen fick ringa på och då funkade det bra, idag är vi hemma och då funkar det sämre. Men som tur är var det sista passet för denna sommar inatt och då sover han inte lika länge eftersom han också måste somna ikväll. Sedan har vi en "ledig helg" att de fram emot. Ledig för att vi inte är på jobbet men annars så är den fullpackad av umgåsande och finaler i klassfotbollen hela söndagen där prognosen lovat regn. Regn?? mitt i all solen? Det måste ju vara ett misstag får vi hoppas.

Inga kommentarer: