29 juni 2017

Beslut

Idag har jag äntligen gått på semester. Det känns bra att nu få fokusera på att vara ledig och att ingenting hänger över mig. Jag börjar med att åka på Spa med Pija imorgon och sedan ser jag fram emot att stråla samman med Rikard och barnen på måndag i Boden. Jag brukar känna att det är skönt att vara hemma en vecka själv men den här gången har varit annorlunda. Jag har längtat mer än jag brukar och det känns viktigt att vara med dem och inte ensam här. Men så är det väl, livet går upp och ner och mitt behov av att vara ensam var inte lika stort som vanligt just nu.



Den här semestern har vi bestämt oss för att lägga undan mobilerna i större utsträckning och att använda sociala medier så lite som möjligt. Ser fram emot det och att mobilen får stanna hemma mer och inte vara med framför tvn eller i sovrummet. Mobilen är en tidstjuv som gör att man tappar fokus på verkligheten alldeles för mycket. Ska bli roligt att utvärdera när semestern är slut.

Inga kommentarer: