4 juni 2017

Selma Spa och fotboll

Vi åkte till Selma Spa med jobbet för att ha planeringsdagar. Det är första gången jag åker bort med den nya gruppen och det kändes märkligt att det är så många som försvunnit. Alla mina kollegor som funnits i så många år vid min sida är helt borta och jag inser att jag måste gå in i en nyorienteringsfas. Det kändes bra men det kommer att ta tid innan jag lämnar känslan av overklighet tror jag. Bra var iallafall att vi lämnade Sunne med en känsla av att det kommer bli bättre och att det finns hopp om en lugnare framtid tillsammans.
 

Sedan kom ju helgen och med den fotbollshysterin. På lördagen hade Theas klass finaler i klassfotbollen och under ca 3 timmar frös jag in i märgen innan vi till sist fick sätta oss i den varma bilen och åka hem.
Idag har jag varit med Saga på hennes fotboll i 7 timmar och eftersom jag inte tagit med någon campingstol så fick mina fötter och min rygg lida. Att stå upp så länge är lite som tortyr och när jag äntligen kom hem och fick sätta mig i soffan var det så skönt att sitta ner äntligen så att jag nästan började gråta. 
Men de vann två matcher och spelade en avgjort så det var iallafall kul att titta och då glömmer man att det är jobbigt att stå och stå. Så nu sitter vi i soffan och glor på tv och väntar på att morfar ska hämta dem och ta dem med sig till stugan. Imorgon är det ju ingen skola och vi jobbar båda två så då är stugan ett bättre alternativ än fritids och ensam hemma.
 

Inga kommentarer: