3 juli 2017

Att resa med andra (jag vet att jag inte är normal)

Jag brukar undvika att åka buss och tåg om jag kan för jag gillar att åka bil, att kunna stanna när jag vill och framförallt att slippa vänta. Men idag åkte jag buss till Arlanda och då kom jag ihåg varför jag verkligen inte vill åka tillsammans med andra jag inte känner. Folk kan inte bete sig och ingen verkar ha uppfostrat dem. Bakom mig i bussen sitter en kvinna i 50-60 års åldern och hon har två tonåringar med sig. Alla tre lyssnar högt på vad jag utgår ifrån är Youtube-klipp och sedan skrattar de högt och rakt ut i bussen i säkert två timmar. Jag står inte ut! Hur kan man inte fatta att man måste ta hörlurar i en buss som är full med folk? 
Sedan är det folks besatthet med att äta medan fordon rullar. Varför, varför, varför?
Man måste ju kunna överleva 4 timmar utan att stoppa frukt i munnen? Frukt är för barn!
Så nu kommer det att dröja innan jag åker buss igen för nog orkar inte förhålla mig till folk. Jag vill att det ska vara en tyst, tuggfri och luktfri zon bär jag reser och sedan får resten av Sverige göra som de vill.
Annars så går det framåt med min lilla resa och nu ska jag strax gå på planet till Luleå och återförenas med mina älsklingar igen.



Inga kommentarer: