1 juli 2017

Lördagstankar

Mycket som rör sig i huvudet just nu men mest att jag känner mig så ensam här hemma. Det är inte likt mig och jag hoppas att det kommer att kännas väldigt mycket bättre när jag kommer till de andra i Boden. Min självvecka som varit min oas de senaste åren har tappat sin tjusning. Men så är det väl kanske att tiden gör saker annorlunda och behoven växlar. Nu har jag mer och mer ensamtid på helgerna eftersom Rikard jobbar och barnen är med sina vänner. Det nya är nog att vi behöver vara lediga tillsammans alla fyra och äntligen ha tid tillsammans. Förr hade vi massor av det men då orkade man inte riktigt njuta eftersom barnen var så små och orken var låg. Förändring är inte min bästa gren men jag fattar att det är nödvändigt om jag ska vara glad och må bra. 
Ikväll får jag besök vilket ska bli jättekul. Vinet är på kylning, chipsen ligger på bänken och dipen är färdig. Mat det köper vi när det är dags för vem orkar laga mat i denna värme?


Inga kommentarer: