26 juli 2017

Tillbaka i stugan

Vi är i stugan igen, jag och Saga tillsammans med kusiner. Thea lämnade vi hemma hos Rikard som jobbar. Så ikväll är första gången hon ska vara ensam när Rikard jobbar kväll och jag kan inte låta bli att oroa mig lite. Jag vet att hon fyller 12 år snart och jag vet att hon är ordentlig och klarar sig men det är en sak att vara ensam på dagen och något helt annat att vara ensam på kvällen. Men jag pratade med henne förut och hon verkade inställd på att fixa det så jag hoppas att hon lyckas för annars åker jag och hämtar henne.

Här i stugan är det mest molnigt men ändå ganska varmt. SMHI visar sol men den måste gömma sig bakom molnen för jag kan iallafall inte se den. Jag har ändå badat eftersom det är ett måste när man vistas i en stuga. Dock var det endast 16 grader i vattnet så jag har lite brainfreeze efter min hårtvätt. Fick sällskap i vattnet av dessa badknasar:


Det ser ut som att det ska regna småspik på fredag så vi åker nog hem till ön då. Stugan är ju fantastisk på alla sätt men när det regnar då är det bäst hemma. Så nu njuter vi medan vi kan av lantluft, grillat, kusiner och goda kakor.

Inga kommentarer: