29 juli 2017

Helg igen

Efter ett par dagar i stugan med frånlandsvind, sol och kallt i vattnet åkte vi hem igår. Thea kom efter till stugan för det blev för tråkigt att vara hemma själv tyckte hon. När vi kom hem åkte vi till Kilene och sprang jag och Thea eftersom vi suttit stilla så mycket i stugan. Vi sprang 3 km lite drygt i värmen och lovade sedan varandra att aldrig mer springa i solgass. Fy faan va varmt det var och solen sken rakt i ansiktet. När vi kom hem kände jag direkt att min smärta i hälen kom tillbaka som ett brev på posten. Kunde inte gå på hälen utan fick halta fram på tå. Mycket irriterande!
Men efter lite googling så insåg jag att detvär en gammal hederlig hälsporre jag råkat ut för så nu testar jag att tejpa och det känns redan bättre. Dock hade vi endast silvertejp hemma men det får duga tills dess att jag tar mig till affären.


Efter springningen åkte vi ut till Vickan och Stefan där vi lagade Libanesisk mat tillsammans allihop och det blev supergott! Vi satt ute på deras altan i solen och åt, drack och pratade medan alla kusiner lekte ute på gräsmattan. Ibland blir det sådana där kvällar som man bara ser i reklamfilmer utan att man fattar hur det går till. Så nu lever vi på den mysiga kvällen medan vi väntar på regnet som är på ingång idag. Rikatd jobbar kvällen och ingen av tjejerna hade någon lust att vara med någon kompis efter alla intensiva släktdagar så vi tar det lugnt idag.

Inga kommentarer: