15 aug. 2017

I'm back

Så kom då den första jobbdagen efter en helg med luft och mycket motion. Det var mycket att ta in på samma gång under den första dagen och när jag kom hem så crashade jag i soffan. Fick ont i huvudet, magen och blev helt vimmelkantig efter en stund hemma. Gick och la mig rekordtidigt och tänkte att jag nog skulle bli sjuk. Men förutom att jag fick sitta uppe en timma i natt med ballongmage så jag trodde att skinnet skulle spricka så vaknade jag pigg och frisk och utan att ha ont någonstans imorse. Men hur gammal är jag egentligen? Koppen måste ha ställt in sig på något stressläge och gick igång för att sedan inse att det råkade bara vara vardagen som kom tillbaka? Helt sjukt iallafall hur kroppen är funtad.

Saga gjorde sin första nervösa dag tillbaka på fritids. Hon skulle dessutom cykla hem själv utan att jag hämtade henne för första gången men det gick jättebra. Jag har aldrig känt mig så ostressad på väg hem från jobbet för hon var ju redan hemma när jag packade ihop mig. Hurra för stora barn! Så glad att vi nu är ur detta hämtning/lämningsträsk äntligen! Jag vet att andra sörjer att barnen blir äldre men inte jag. Jag blir bara gladare ju äldre de blir. Jag funkar bättre med stora barn där inte alla inrättningar jagar mig med tider och annat. Så nu ni, nu är det nedförsbacke i livet. Tjohoo!!!!

Inga kommentarer: