12 sep. 2017

En lugn morgon, en kopp kaffe och dålig sömn

Har tagit lite ledigt idag på fm eftersom vi ska gå på Theas utvecklingssamtal om en stund. Så skönt att ha en lugn morgon framför nyheterna med en god kopp kaffe i handen. Barnen har åkt till skolan och det är bara vi vuxna här hemma och ljudet av tvättmaskinen (som ju alltid går). 
Känner mig lite trött för jag vaknade inatt och kunde inte somna om. Fick veta igår vem som blir vår nya chef och eftersom det är någon som vi inte alls vet något om så snurrar många tankar. Det slutade med att jag fick gå upp och hämta hörlurar så jag kunde skingra tankarna genom att lyssna på en pod. Skönt att veta att ljud i öronen ändå skingrar tankar på natten.

Ska allt bli bra?
Kommer det inte att bli bra?
Orkar jag en gång till om det inte blir bra?
Hur kan jag göra för att det ska fungera?
Vad ska jag undvika för att det ska fungera?
Vad behöver jag säga i mitt första enskilda samtal med min nya chef för att vi inte ska ha förväntningar på varandra som är tokiga?

Fördelen är att hon börjar redan på tisdag (när jag inte ens är hemma) så de här tankarna behöver inte snurra så länge om allt faller på plats. Först semester och sedan kavla upp ärmarna och köra på. Håll tummarna för att jag sover bättre fastän det är en vecka kvar till nästa tisdag.



Inga kommentarer: