10 sep. 2017

Packa lagom

En gång när vi skulle checka in på väg hem från en utlandssemester så vägde vår ena väska 41 kg. Efter det fick vi en liten fin bagagevåg av mina snälla svärföräldrar så att vi kan hålla oss inom lagens gränser. Jag brukar packa för mycket men jag har aldrig behövt böta faktiskt så jag har nog haft tur. Men den här gången väger vi allt 
och so far har vi bara en väska som närmar sig 20 kg och de andra är lättare så vi kommer att klara oss. Viktigast den här gången är badkläder, cyklop och bröllopskläder. Som varje gång är jag nervös för att väskan inte ska komma fram eftersom det hänt oss en gång. Fast 99 gånger av 100 kommer den ju faktiskt fram så det är bara att släppa oron.
 

Min och barnens packning är i stort sett klar och nu är det bara Rikard kvar men han har ledig dag imorgon så han kan fixa det då. Tre väskor plus handbagage blir det denna resa och det är nog ganska lagom skulle jag tro. Saknar en hatt med vitt brätte med tanke på hur varmt det ska bli så jag får nog ge mig in till byn och skaffa mig en.

Medan jag packar så grejar Saga med annat. Jag har lovat att inte bli upprörd när armbandet går till Thea och inte till mig. Får nöja mig med annat.


Inga kommentarer: