28 okt. 2017

Match och kalas

Idag spelade Theas lag match mot Torsby och plötsligt händer det. De börjar spela tufft med självförtroende och laganda. Torsby fick motstånd som hette duga och även om Theas lag förlorade i slutändan mot dessa ett år äldre tjejer så kändes det ändå som de vann. För de hittade sina inre krigare och sitt kamratskap och plötsligt spelade de fantastisk handboll tillsammans. Thea gjorde två av de nio mål som Hammarö fick till och jag tror aldrig jag sett henne så glad som hon var efter denna match. Deras självförtroende var fantastiskt att se och jag hoppas att det håller i sig även i framtida matcher.

 
När de spelat klart åkte vi vidare för att fira Stina som fyller 1 år på måndag. Stina själv fattade nog ingenting och försökte sätta sig på paketen istället för att öppna dem men det var trevligt att träffa alla och få god fika och tårta.

Här är hon i sin nya lilla mössa. 
Av oss och Nyköping fick hon ett My Little Pony tält att ha inomhus. 
Nu drar höstlovet igång och imorgon åker jag och Thea till Stockholm med Mia och Stella för att se på Billy Elliot på statsteatern. Vi ska bo på hotell och gotta oss en natt. Innan vi åker hem på måndag tänkte vi hinna med lite shopping och annat. Så gött med lite ledighet mitt i höstrusket.

Inga kommentarer: