8 nov. 2017

Vab

Har varit förkyld helgen, måndag och tisdag och igår blev jag nojig när jag kände att jag hade ont i nacken och att det satt ihop med en smärta längst upp på ryggen. Googlade hjärnhinneinflammation men blev lugn när jag insåg att det sitter körtlar precis där som blir svullna och gör ont när man har en infektion i kroppen. Problemet var bara att då hade jag redan klämt och dragit så mycket i nacken att jag hade mer ont än när jag började fundera på det. Så typiskt mig! Men idag börjar det kännas bättre redan. Och jag får ju sitta ganska mycket stilla och vila idag för igår kväll började Saga plötsligt frysa och klaga på huvudvärk. Det visade sig att hon hade  hög feber så det fick bli vab med henne idag. Hon har fortfarande feber idag men känns ändå inte helt utslagen så jag hoppas att det vänder ganska snart. Under tiden så myser vi en dag under täcket i soffan.



Inga kommentarer: