2 dec. 2017

Stjärnorna och julklapparna

Äntligen får vi plocka fram stjärnorna och ljusstakarna så mörkret blir lite mer hanterbart. Jag älskar det där skenet som blir av adventsljusen och att huset lyser lite dygnet runt fram till slutet av januari.
Julpynten har blivit färre i takt med att barnen blir äldre. Jag ids inte plocka fram 1000 små tomtar, granar och kyrokor som jag gjorde de första åren. De kanske får komma tillbaka så småningom men just nu är det mest ljusen som lockar mig.

 
Fastän det är mitt på dagen så kan de vara tända eftersom skymningen kommer så snabbt. Inser också att detta är det sista fönstret på övervåningen som fortfarande har brunt foder. Det får bli ändring på det när det blir lite varmare ute.

Igår var vi lediga tillsammans jag och Rikard för att fixa julklappar och för att få en dag tillsammans utan barn. Oturligt nog så har jag fått hosta och känner mig lite krasslig så i år blev dagen inte riktigt lika mysig även om vi fick mycket gjort. Som tur är har vi en dag till att se fram emot den 13 december så jag hoppas att jag är piggare då. Det är så skönt att vara i fas med alla julklappar och kunna ha en lugn och fin december här hemma. Lite gofika gjorde inte dagen sämre direkt.


Inga kommentarer: