6 feb. 2018

Förändring

Vi flyttar jobbet den här veckan och förra. Det är ingen picknick att flytta en hel myndighet som ska fylla tre hela våningar i ett nytt kontorskomplex. När över 100 personer ska flytta samtidigt och alla äger ett skrivbord, flera hyllor, en sekretessgris samt minst tre flyttlådor var och en kontorsstol då kan ni tänka er vilken tid allting tar. 
Vi irrar runt i nya lokaler dagarna i ända och vi huserar i kontor där det fattas all inredning förutom skrivbord och en dator. Jag har inte en endaste penna i mitt rum och min kalender ligger inlåst i en hurts på mitt gamla kontor. Jag håller alla tummar och tår för att jag ska få lite mer av mina saker imorgon och kanske min älskade stol. Sitter just nu på en låg, stenhård stol med risk för träsmak i baken. Det är overkligt känsla att gå runt på nya stället och det kommer ta ett tag innan jag fattar att jag faktiskt är på jobbet och inte på besök någonstans. Lokalerna är nya, fräscha och det känns jättebra men det känns inte som hemma ännu. Nere i entrén finns ett fik där man kan köpa en god kaffe latte på vägen in på morgonen och det är supermysigt att börja dagen så. Dyrt.... men supermysigt. 
När allt kommit på plats så ska jag försöka inreda mitt nya kontor på ett bra sätt. Jag tänker djungeltema och jag ska lägga ut bilder så snart jag är klar.
Karolinen - Nuuuu kör vi!



Inga kommentarer: