20 maj 2018

Uppdatering

Tänkte kanske lite återkoppling på tidigare sagda saker vore på sin plats. Som tex min cykling och mina hemorrojder. Det kändes som att sitta på en sån här i början:


Men nu känns det bättre igen med lite mediciner och tålamod. Så cykeln och jag har åkt tor till jobbet tre dagar av fem föregående vecka. Jag tänker att jag ska cykla även denna kommande vecka. Så skönt att få luft och motion samtidigt före och efter jobbet.

En annan sak som ju återkommit är mitt springande. Det året som varit har jag inte sprungit mycket mellan september och april. Men nu är jag på G och springer igen. Så skönt att varva cykling med springning i det vackra vädret. Den här helgen har jag sprungit både lördag och söndag och idag utökade jag rundan från 2,5 km till 3,6 km. Målet är att snart gå på 5 km igen. Lite svårt med orken i denna värmen men det funkar.


Ibland har jag sällskap av den här vältränade tjejen men jag brukar mest se ryggen på henne i 30 sekunder innan hon försvinner in i framtiden. Men det är ju så det ska vara för tvärtom hade ju varit för sorgligt.

Inga kommentarer: