20 maj 2018

Skräcken

Imorse när jag såg på Nyhetsmorgon med balkongdörren öppen så hände det som inte får hända. Det kom in en geting genom en liten, liten glipa i mitt insektsnät. Sedan vägrade fanskapet att sluta surra runt här inne. Mitt hjärta slog tusen slag i minuten medan jag stängde alla sovrumsdörrar för att begränsa den. Så en hel timme for den runt och sabbade min lediga morgon. Istället för att äta frukost och dricka kaffe fick jag livrädd följa den med blicken för att se var den skulle landa eller flyga mot någon utgång. Till sist, efter vad som kändes som en evighet, flög den tillbaka mot balkongdörren och insektsnätet. Jag skyndade mig att riva bort nätet och plötsligt var den borta igen. Men det är verkligen ett handikapp det här att vara så rädd för getingar eftersom jag får panik när de kommer in när Rikard inte är hemma. Jag vill bara att de ska utrotas!



Inga kommentarer: