16 juni 2018

Tre veckor kvar

Det känns just nu som att sommaren kommit och gått. Som att jag missat något och att ledigheten försvann. Blir en märklig tilt i huvudet när högsommaren kommer i maj. Men i verkligheten har jag tre veckor kvar till semestern och det känns just nu som en evighet. Veckan som gått har jag känt mig trött och trög på något vis. Hoppas att det är övergående och att det rättar till sig nu när vi passerat fritids och går in i sommarlovsmood. Saga är i Nyköping den här helgen med mormor och morfar för att fira kusinernas skolavslutning.


Rikard jobbar (sover dagtid) så Thea och jag smyger runt själva här hemma. Klockan är nu 13.30 och jag sitter i pjamas i soffan och Thea har inte kommit ur sängen än. Vår gemensamma energinivå är inget att skryta med idag. Tänker att jag ska ge mig ut och springa sen när jag ids klä på mig.
Skönt att ha en sådan här slödag då och då men imorgon får det bli mer ordning på torpet. Då måste det städas och sedan måste jag åka till Vickan med mer packning till Saga eftersom hon ska bo där några nätter till veckan. Blir bra för moralen att jag inte kan slöa två dagar. Annars så siktar jag nu mot midsommar med trevligt sällskap, god mat och längre ledighet.



Inga kommentarer: