1 juli 2018

Vi ska måla huset

En vecka kvar till vår målarsemester. Men vi har tjuvstartat och nu har vi nästan gjort en grundmålning på hela framsidan. Huset blir sååå fint när det mörka försvinner. Som trolleri! 


För att vi ska kunna nå på baksidan ska vi hyra byggnadsställning av min arbetskompis sambo. Det blir mycket billigare än att hyra från ett ställningsföretag och han kommer hit och hjälper oss att sätta upp den. Äntligen ett sätt att nå nocken utan att behöva hyra en skylift för flera tusen i veckan.
Efter första dagen med måleri är jag helt slut i kroppen så jag hoppas att jag vänjer mig vid konstiga ställningar på kroppen och benen. Skönt med ställning dock på stor del av huset så att jag kan stå upprätt och måla med min stela kropp. Bara en vecka kvar nu på jobbet. Känns lite tungt att gå upp i morgon bitti men bara jag kommer iväg så är det nog ok.

Inga kommentarer: