9 sep. 2018

Valdagen

Det är val idag och än så länge sitter jag på soffan. Jag väntar in Rikard som måste vakna efter sitt nattjobb så att vi kan gå tillsammans. Jag har inte hundra bestämt mig än men när jag väl står där hoppas jag att det klarnar. Jag vet iallafall hur jag INTE tänker rösta. Helt obegripligt hur någon kan rösta på SD för en röst på dem är en röst mot kvinnor och medmänsklighet. Men annars kan det bli lite hur som helst och jag tror att jag ska rösta olika i alla tre valen. Jag tycker att Landstingen ska bort så då måste jag ju välja ett parti som vill avveckla Landstinget när jag röstar till riksdagen. Men om jag nu ändå måste dras med Landstinget så måste jag ju rösta på ett parti där som prioriterar att få bort privatiseringen i vården samt satsar på lika vård för alla både män och kvinnor. Dessutom vill jag att förlossningsvården ska prioriteras för man är sällan så utlämnad, ensam och liten som när man föder barn och är nybliven förälder.
Ja, ja ni fattar ungefär hur jag tänker. I kommunen är skolan min viktigaste fråga och då får det bli det partiet som tycker som jag i skolfrågan. Gäller att hålla tungan rätt i munnen så att rätt parti hamnar i rätt kuvert.

Har annars haft en bra helg med både motion och eftertanke varvat med shopping. 



Inga kommentarer: