23 jan. 2021

Veckan som varit

Den veckan som gick jobbade jag på kontoret mån,tis och torsdag vilket gjorde att måendet blev bättre den här veckan. Vi har också bestämt tillsammans att ingen får gå runt i mysbyxor när vi jobbar hemma för att få bort den där konstiga känslan av ständig helg när en inte lämnar huset. Så den här veckan har det också varit jeans 👖 på vilket underlättat oerhört i att känna som att en jobbar på riktigt.




I mitten på veckan var jag med Stora till tandregleringen inne i stan. Fick en del pandemifunderingar när jag satt i väntrummet där. För det första så verkade det som att alla tandläkare/tandhygienister hade kallat sina patienter till exakt samma tid vilket medförde att klockan 13 så var heeelt fullt i väntrummet. Det fanns inte ens sittplatser åt alla som skulle in till tandregleringar. Varför inte kalla med 5 eller 10 minuters mellanrum så det inte blir så trångt?? En annan sak som slår mig är hur många som går på toaletten i väntrummet medan jag väntar. Både vuxna och barn går på löpande band hela tiden och det är aldrig tomt på toaletten under tiden jag observerar den. Varför gå på en offentlig toalett under en pandemi? Jag förstår om något enstaka barn inte tänkt sig för innan de åkte men vuxna människor???
Helt ofattbart men en ovanlig inblick i varför det sprids så mycket smitta, folk fattar inte hur de behöver göra för att undvika smitta helt enkelt. Jag tror att folk ser inte på nyheter och debattprogram på tv utan förlitar sig på appar och korta nyhetsflashar och det gör dem okunniga och det sin tur gör dem till smittspridare. Internet har möjliggjort för folk att bli mindre allmänbildade och det är synd för det kunde vara tvärtom.



Inga kommentarer: