27 feb. 2021

Lite blandat

Idag går vi in i sportlovet men i år blir det ett annorlunda sportlov. Istället för skidåkning och fjäll ska vi rensa både inne och i garaget så vi får lite ordning. Jag ska göra mig ett arbetsrum att sitta i när jag jobbar hemma och det ska bli superskönt. Det är svårt att koncentrera sig när alla kommer hem på eftermiddagarna. 


Här är vårt nya fina soffbord som vi fick när våra bästa grannar flyttade ut och inte fick plats med sitt jackarandabord något mera. Länge sedan jag var så nöjd med någon möbel vi haft (förutom sängen då). Så nu ska jag leta någon fin vas och kanske några ljus att ha på bordet som passar. 


Gamla brickbordet får gå iväg på auktion för nu finns det ingen plats för det längre. 

Men först ska jag ägna helgen åt att plantera om en blomma (skräll) och som vanligt städa badrummet (är så trött på badrumsstäd) och sist men inte minst så ska vi grilla på åkern imorgon eftersom Nyköping är här den här helgen och bor där. Ikväll blir det Mello alldeles för mig själv eftersom make jobbar, Stora är borta hos kompisar och Lilla har ett gäng kompisar här och ska se med henne på tvn där nere. Och ja, jag har en plan på hur jag ska skydda nya bordet mot vatten- och slitskador när Lilla och hennes entourage ska härja loss. 


Inga kommentarer: