7 mars 2021

Hur gick det då?

Oj vad vi har slitit den här veckan Mannen och jag. Och med hjälp av mormor och morfar en hel dag. Jag började röja i arbetsrummet i tisdags för att få ut allt som inte skulle vara där. I flera år har vi ställt in saker där som vi inte hade plats för någon annanstans så det var ganska fullt där inne. Jag har tyvärr ingen före bild men ni får tänka er att hela golvet var belagt av saker och kartonger. Hela skrivbordet var fullt av skrivare, gamla datorer, böcker och pappershögar. Kort sagt så fanns det ingen yta att varken sitta på eller jobba utifrån innan jag började. 


Eftersom rummet endast har två små fönster och de var mörkbruna båda två så målande jag dem vita. Det krävdes fyra strykningar och en brinnande axel men det var det värt när det var klart. Ljuset blev helt annorlunda med vita fönster och rummet känns inte alls som en grotta längre.


Det här är en bild tagen på kvällen så ljuset syns inte men jag lovar att det är väldigt ljust när solen skiner in på dagen.

Förutom att göra ett fungerande arbetsrum som vi kan använda äntligen så har vi också rensat ur garaget och åkt en massa vändor till tippen och till Östpendeln med kläder, skor och leksaker. Nu går det att gå runt inne i garaget igen efter att ha fått klivit över saker för att ta sig fram flera år. Dessutom fanns alltid en rädsla för att stöta till något som i sin tur genom en dominoeffekt river hela garaget. Men nu går det att existera där ute igen äntligen. Vi får se hur lång tid det tar innan golvet är fullt igen. Men... jag har hittat ett nytt sätt att lösa det på och det är att sälja saker som blivit över. Så kanske, kanske är det lösningen på vårt problem att vi alltid har för mycket saker överallt. Just nu finns en stol och takräcken ute till försäljning. Det är roligare än vad jag trodde att sälja faktiskt.....

Vi avslutade det här lovet  med en övernattning för Lilla och en kompis till henne och imorgon är det vardag igen. Kanske kommer alla sportlov from nu att vara rensningslov, vem vet?





Inga kommentarer: