24 apr. 2021

Vår?

Vi har slipat terrassen och tagit ut utemöblerna eftersom det var varmt som satan förra helgen. Men... nu är det nordanvind och igår tom lite snöflingor i luften. Fast i det stora hela håller kylan på att ge vika för i lä är solen varm och bränner på huden.
Idag ska jag åka på en ovanlig utflykt och fika utomhus med några vänner. Vi har inte setts sedan pandemin började så så får jag stå ut med lite nordanvind och ta med mig en filt så vi kan sitta en stund.


Nu fattas det bara blommor men då behöver jag ju först veta att de inte fryser ihjäl i frosten...
Men sommarn kommer ju alltid oavsett hur sur jag blir på våren så det är ju en bra erfarenhet att ha.



Grannarna bygger nytt staket på vår baksida och det kommer bli 100% bättre än det förra så det är bra. 



Och träden är ju gröna och det är hoppfullt så allt som allt så är det väl på väg åt rätt håll just nu på alla håll och kanter kan man säga.


Inga kommentarer: