10 juli 2021

Semester

Nu är det semestervecka 2 för mig och 3 för Rikard. Vi gör ibland massor men för det mesta ingenting på den här semestern. Farmor och farfar kom två lyxiga veckor och hälsade på. Det är en underlig känsla att inte ha träffats på ett och ett halvt år men nu kan vi ses oftare igen hoppas vi. Under deras vistelse firade vi midsommar med god mat och trevlig spelkväll. Vi plockade också jordgubbar och gjorde egen sylt. Sist men inte minst gjorde vi nytt täcke till trappen på framsidan som fortfarande hade husets gamla färg på sig.


Blev såååå bra 😊 


Lilla visade sig vara en talang på kubb som vi inte visste att vi hade ❤️


Inför midsommar plockade farmor fina blommor och farfar satte björkar i hörnen så vi kunde ha lite känsla av att vi hade en stång fastän inte på något sätt.


När de åkt hem var det så tomt så då drog vi till stugan för lite sol, bad och sällskap.

Vi lyckades pricka in frånlandsvind mitt i värmeböljan så det varierade mellan 11 till 18 grader i vattnet trots att det var närmare 30 grader i luften. Det isade ordentligt i huvudet vid hårtvätt men barnen badade på som vanligt. Alla utom Stora som stannade kvar hemma och njöt av ensamhet några dagar.


Två Mellan och en Liten


Sista kvällen åt vi hemlagad pizza i vedeldad pizzaugn och det smakade lika gott som att köpa på Baccerian och det vill inte säga lite det.

Väl hemma igen så tog vi tag i att köpa nytt handfat och kommod till lilltoan men än så länge har vi inte hittat någon som tänker sätta in det åt oss mitt i semestern. Vi hoppas att vi ska få hjälp kommande vecka.


Vi köpte samtidigt äntligen en ny byrå till sovrummet som vi behövt länge. Nu har vi dubbelt så många lådor att lägga kläder i. Dessutom är lådorna hela och botten ramlar inte ur.


Vet ni vad detta är? Det är vårt modem till vårt bredband som plötsligt och utan förvarning la av en em. Så gissa om jag kunde felanmäla efter 18? Nej det kunde jag inte så jag fick vänta till dagen därpå att ringa. Jag ringde torsdag morgon klockan 08 och fick reda på att vårt fel beror på vårt vägguttag som de lovat att byta tidigare men aldrig kommit. Och nu, nu måste jag vänta i 5 dagar på deras tekniker trots att det är de som inte gjort det de ska. Så i 5 dagar försmäktar vi utan bredband och eftersom alla chromecasts,  appeltvs samt paddor är uppkopplat till detta så är alla barn jättenöjda. När jag skriver jättenöjda så menar jag förstås superfrustrerade. Tele 2 sucks!

Men nu lagar Mannen tacos och livet är ändå rätt gött på semestern så vi njuter vidare med eller utan bredband.

Inga kommentarer: