9 apr. 2022

Helg igen

Vi hade en liten fest igår för en person som gått i pension så helgen började inte som den brukar.
Men den fortsätter ändå som den brukar med provplugg (för båda), tvätthögar och annan rolig städning och handling som hör helgen till,


Vi kör IKEAs tvättbalja just nu eftersom alla andra brukar gå sönder i handtaget ganska snabbt. Har den här helgen upptäkt Swiffer och jag kommer aldrig att gå tillbaka till något annat. Enkelt, luktar gott och mycket snabbare än en vanlig mopp som ska plockas fram och sedan torka efter användning.

Ikväll ska vi se första omgången av runda två i Alla mot alla. Bara roligt folk i runda två så det här blir några bra veckor framåt. Ser så mycket bra tv just nu så det spinner lite runt i huvudet och ibland missar jag vissa program som går på samma tid som något annat. Började titta på Jesper Rönndahls program: Vem mördade skolan?
Jättebra program som på ett lättsamt sätt tar upp kring hur den svenska skolan blev så usel och inte för alla barn. Hur vi istället för att se till att alla passar in har sett till att massor av barn istället får en ADHD-diagnos.
Att det nu för tiden är barn som från 12 år inte längre är godkända i skolan för att betyg måste sättas och kraven ser ut som att de är skrivna så att en vuxen knappt ska klara det. Barn får inte längre mogna olika utan alla ska kunna vara som små vuxna från dag ett i skolan.
Jag häpnas också över att få veta att jag själv gick i statlig skola. Jag hade faktiskt ingen aning som det…Men min skola var toppen och även om någon någongång fick en etta i betyg så var de ju ändå godkända men med ett lågt betyg. Det fanns inget IM och väldigt få barn kände sig jagade eller värdelösa. 


Inga kommentarer: