2 apr. 2022

Lite här och lite där

Igår snöade det inne i stan och min själ dog en liten stund men så kom jag hem till ön där solen sken och ingen snö fanns. Som att bo på ett litet Mallorca utanför Sibirien.
Här börjar träden knoppas redan trots att det är kallt på nätterna fortfarande. Klimatzonen här ute känns bra just nu.


Sedan finns det ju en massa rester av vintern kvar ute i trädgården. Som tex släpkärran med tvättmaskinen som gick sönder i höstas och julgranen. Den borde ju varit på tippen för länge sedan men det är inte lika lätt nu för tiden när vi båda jobbar 8-17. Några saker blir bättre och några saker blir sämre när vi är utlämnade till att göra saker enbart på helger.


Men nu skiter jag i allt vi borde göra och gör istället det vi måste göra idag. Som att hjälpa Lilla plugga till prov som är på måndag, städa huset (fy fan vad less jag är på det), tvätta alla tvättmaskiner och plocka i det som behöver plockas med.
Ikväll blir det roligare för då ska vi äta på stan och bowla med Lilla lillasyster och hennes familj. Sedan ska Stora och Mannen gå på Flashbackforevershow vilket de sett fram emot länge.


Det märks att de är släkt för de har samma humor. Jag har försökt lyssna men kommer inte in det riktigt. Jag tröttnar lite på trådarna efter ett tag men det är väl tur att vi är olika. 

Inga kommentarer: