4 mars 2023

Sälen 2023

Vi bestämde oss för att du åka. Trots höga elräkningar och trots stigande räntor så måste man ju ibland göra något som är roligt också. 


Vi kom upp till Sälen på onsdagkväll och på torsdagen var den en fin och solig dag i backen. Lilla hade inte åkt på tre år pga pandemi och annat men när hon väl stod på skidorna ville hon helst aldrig sluta.



Vi är många i stugan men det fungerar bra ändå med mat, disk, badrum och annat som kan bli lite svårt när man är många. Stora följde inte med i år men alla andra kusiner är med här uppe så vi är 11 personer i stugan allt som allt.



Fredag blåste det halv storm och flera liftar var stängda så då valde jag och en syster att vara hemma medan de andra for iväg till backen. Jag har svårt för blåst och kyla det förtar det roliga för mig men en dag i backen fick jag och det var fantastiskt. Till nästa år ska vi se över utrustningen för en del saker hade blivit lite små och annats behöver också justeras men vintersemester kommer det att bli även nästa år. Om inte Putinpriserna gör det helt omöjligt förstås men servrar vi då.



Några kusiner bl Lilla och tre pappor testade Icekarting vilket var kul. Trodde kanske inte att Lilla skulle gilla det men det gick hem kan man säga. Modigt gjort och nästa år kanske det är dags för mig att sätta mig i den där lilla bilen…

Idag packar vi ihop och åker hem med en trevlig upplevelse i bagaget. Tack allihop för trevliga dagar!

Inga kommentarer: