3 sep. 2017

Friskare igen

Efter många dagar med vila börjar jag känna mig frisk igen äntligen. Inte springapåKilenefrisk men ändå frisk nog att duscha, klä på mig och jobba imorgon. 

Thea hade en rolig skolresa men den avslutades med ett ösregn så hon var helt dränkt när hon kom hem. Allting som fanns i väskan var dyblött och hon skakade av kyla eftersom allt hon kunde byta till var blött i väskan. Men efter ett varmt bad mindes hon bara det som varit roligt så i det stora hela var spöregnet en bagatell. 

Idag gjorde jag en kraftansträngning och hängde med övriga i familjen till Bergvik och Välsviken för att göra lite inköp inför hösten men även till vår resa som kryper närmre. Det var ganska slitigt när man inte rört sig utanför dörren på flera dagar men vi fick ändå tag på det vi behövde så nu känner jag mig i fas med hösten. Det enda som fattas är en regnkappa till Thea som verkar vara omöjligt att få tag på. Hur kan det vara så svårt??


Foppatofflor och fuskpäls är det nya svart. Nu vet ni vart ni hörde det först...

Inga kommentarer: