26 aug. 2018

Ett tag sedan

Har inte skrivit på länge men det har varit fullt upp med allt annat ett tag. Alva fyllde år, Saga fyllde år, skolan startade och så även jobbet.

Inför skolstarten i år var det mycket nerver från dem båda eftersom det var klassbyten och stadiebyte för dem. Men trots alla farhågor så har det gått väldigt bra (peppar,peppar). De trivs i sina nya klasser och det har börjat väldigt bra för båda. Känns bra att gå in i hösten med den känslan istället för en massa gungfly.
Så här såg hon ut när hon började sjuan.



Så här såg hon ut när hon började ettan.
Tänk va stor hon blivit....

Saga fyllde 10 och alla bokstäver fanns inte med i förpackningen kan man säga. Men lika glad för det var hon för värdsliga saker går henne förbi. 

Det var ballongbonansa och färgglada glas som gällde i år.

Kusinerna var på plats och hon var jättenöjd med sin dag och alla som firade henne.

Att komma tillbaka till jobbet var något av en chockupplevelse efter 5 veckor med sovmornar och målerier. Men man vänjer sig och jag har tom kommit in i cyklandet igen. Jag cyklar inte när det regnar men annars hänger jag i och är fortfarande supernöjd med min elcykel. Målandet har fortsatt och den här helgen gjorde jag färdigt det sista på balkongen. Känns overkligt att vi fått så mycket gjort på så kort tid. Overkligt men väldigt skönt att det äntligen är gjort efter alla år av att prata om att vi borde måla.
Så nu återstår att byta panel på garagedörrarna och måla dem samt att vänta in pensionärspoolen som ska bygga terassen innan vi är helt klara. Men vi pysslar på så länge som vädret låter oss.






Inga kommentarer: