21 okt. 2018

Helg, födelsedag och ny säng

Färgerna gör att jag vill vara ute. Kylan gör att jag vill vara inne. Den här helgen blev en delad variant. Vi kan inte gå tipspromenad idag eftersom jag måste stå i handbollskiosken denna eftermiddag. Inte roligt men vad gör man inte för sina barn?
Så istället för kuligheter så blir det kioskpass för Saga och mig. Men ikväll ska vi fira pappa som fyller 73 så det blir iallafall något kul under dagen. Igår grejade jag i trädgården lite otippat. Svårt att starta egna projekt här hemma när Rikard sover och vet inte riktigt varför det blir så. Men ska försöka ta mig över den kanten så att det händer lite mer här hemma även när han sover. Jag måste ju fasiken kunna ta initiativ även på egen hand!
En liten bild från en kvällspromenad den här veckan som gick.

Nytt är att vi köpt en säng äntligen. Nu ska sovrummet prioriteras efter åratal av hopsläng av olika möbler där inne. Nya sängen är kontinental med mörkgrå gavel. Den gamla sängstommen som vi köpte på IKEA 2002 har gått sönder i faneren och är vass att gå emot i mörkret. Ska bli skönt att få kasta ut den med gaveln före!! Madrasserna är fortfarande sköna men de är gamla och det känns som jag ligger i en grop ibland så de har verkligen givit sitt bästa och får gå i graven även de.
Sedan ska vi köpa en ny byrå och en ny matta som matchar sängen så det blir en snygg helhet därinne. Nytt överkast också såklart. V. 46 är riktmärke för vårt nya uppdaterade sovrum 2.0. Kan nästan inte bärga mig!!





Inga kommentarer: