3 nov. 2018

Höstlovet

Den här veckan har vi lov tre stycken av oss. Den fjärde jobbar men shit va gött det är att vara ledig ihop med de där två. De är så stora nu så vi sover på morgonen, tar dagen som den kommer och bara är. Jag och Saga åkte några dagar till kusinerna i Nyköping och Rikard tog med Thea en dag till Sthlm. Hon fick välja helt själv vad hon ville göra så det blev sciencefictionbokhandeln, medeltidsmuseet och medelhavsmuseet. Hon var jättenöjd och sedan åkte hon iväg på handbollscup till Eskilstuna över helgen. Jag och Saga hade tänkt gå på Kolmårdens halloweenfirande men istället fick vi en tid på VC och utskrivet antibiotika. Så kan det gå men vi hade mysigt ändå.
De gick ”bus eller godis” tillsammans den 31 oktober. 

Jag letade nya kaffekoppar i Ittalabutiken men kunde inte bestämma mig.,,,
Monami?

Eller denna från Arabia?
Den som lever får se....

Idag har jag putsat alla fönster på övervåningen för det är en lagom aktivitet när
någon sover en trappa ner hela dagen. Ganska tyst men ändå nyttig och bra.
Jag har också försökt att ha kontakt med min tonåring för att höra hur hon har det på sin cup. Men nu får man vara glad om man får en hel mening till svar och inte bara; bra eller ok eller ja.
Så jag gav upp och får ställa mina hundra frågor imorgon när hon kommer hem istället. Jag följer matcherna och hur det går för laget via internet så jag är inte helt bortkommen. Vad gjorde man utan internetet?


Inga kommentarer: