24 feb. 2019

Lov

Vi går in i lovet nu. Saknar att vi inte ska åka till fjällen men nu har vi prioriterat andra resmål det här året och då får vi göra det bästa av lovet på hemmaplan. Det blir en del handboll, farmor kommer och vi ska ta tag i badrumsrenoveringen så vi blir inte sysslolösa alls. 

 
Den förhatliga snön kom ju tillbaka och retade upp mig men nu skiner solen och det är 10 grader varmt ute. Snön är därmed på tillbakagång igen och jag är nöjd. Jag fattar att folk med småbarn vill ha snö där de bor men för oss är det bara besvärligt. Barnen kan inte cykla till skola och träningar och det blir bara en massa extra körningar med bilen. Dessutom ska det värmas upp bil i tid och den ska skottas av på morgon och eftermiddag och det är både töligt och tidskrävande. Så snön får gärna finnas men då kanske i fjällen och norra Sverige där de ändå inte har någon chans att kunna cykla på vintern och därmed inte blir så irriterade på snön. Jag kan åka till snön då och då och uppskattat den bara jag slipper den här i vardagen där jag bor.


Och med det sagt ska jag gå ut på uteplatsen och njuta av vårsolen med en kopp kaffe i handen ☀️☀️☀️

1 kommentar:

Pejja sa...

Jag sökte på Blondinpejja och där var den!! Min gamla blogg!
Kolla får du se.
;)