14 apr. 2019

Varit utslängd...

En tid nu har min bloggapp inte fungerat så det har inte funkat. Men idag fungerade det plötsligt så då får det bli ett litet inlägg.

Förra helgen var vi i Västerås på handbollscup och nya bilen fick visa vad den går för. Vi körde fram och tillbaka, fram och tillbaka dagarna i ända. Hälften av resorna var för att ordna upp ditten och datten men Saga som glömmer allt vi inte limmat på henne. Hälften var till olika hallar för att försöka se så många Hammarölag som möjligt.
Det var den första cupen där båda var med så det var många matcher, tider och hallar som skulle intäckas på kort tid.

Det är roligt att träffa andra föräldrar och känna att hela klubben är ett vi när vi är borta tillsammans. Hammarö hade förhållandevis stor hejaklack på alla matcher och även lagen försökte heja på varandra mellan sina egna matcher. Men det blev inte så mycket vila denna helg med tidiga mornar så när deras tåg kom till Karlstad först 01 på natten så bestämde vi oss för en liten sovmorgon på måndagen. 

Den här (efterlängtade) helgen har innehållit oljning av den nya altanen som vi vill ha ut möbler på nu så fort som möjligt. 

Det dricker in mer än vad vi någonsin kunnat tro så Rikard fick åka iväg och köpa 5 liter till.


Hoppas att färgen håller sig ljus för jag gillar inte när altaner mörknar.

Varmt i solen men kallt i luften och på natten fortfarande. Jag önskar att de nordliga vindarna kunde försvinna så det blir varmt överallt. Imorgon ska jag cykla till jobbet för andra gången den här våren. Lite för kallt för min smak på morgonen men otroligt skönt på em när jag ska hem igen. Det är dags att utmana biltagandet på riktigt nu när vi närmar oss maj med stormsteg.



Inga kommentarer: