20 dec. 2020

Julkänslan

Det är märkligt med julen. Det är hur en känner på insidan och inte om det är snö eller inte som avgör. I fjol var inget bra år alls och hösten var definitivt inte bra på många olika sätt som jag inte tänker gå in på så julkänslan ifjol var ganska låg. Men i år är julkänslan på topp trots allt Coroneri och det handlar bara om att jag mår bättre och har mer balans i tillvaron. 

Ja, det är trist med restriktioner men jag orkar inte lägga energi på det nu. Just nu vill jag klä julgranen tillsammans med mina barn och njuta av att vi är friska och mår bra. Vi ska tom pynta palmen i badrummet har vi bestämt jag och Thea. Jag tog ledigt i fredags och imorgon måndag så jag känner mig helt ostressad och i en ovanligt lugn sinnesstämning. Igår grillade vi på Kilene med Vickan, mormor och barnen bara för att ses lite innan jul nu när vi inte ska fira tillsammans. Det var mysigt och samtidigt väldigt nödvändigt att få lite dagsljus. Det har blivit en hel del D-vitamin på burk i december och solen ser fortsatt ut att vara försvunnen.
Den här julledigheten har inga måsten för första gången i mitt vuxna liv och jag tänker njuta av det. Vi har all tid i världen att fira en massa stressiga jular igen när vaccinet kommit  så jag tänker faktiskt njuta av den hand som Corona gett oss och bara vara tillsammans med min familj. Förhoppningsvis kommer vi att spela spel, se på serier tillsammans och vila upp oss inför nästa termin. Tacksam är jag över min lilla familj ❤️❤️❤️

Inga kommentarer: